POZOR! Šmejdi přišli s novým trikem, jak se k Vám dostat!

V tom případě je něco špatně a formulář určitě neodesílejte.

To už je tak. Volný trh nabízí spoustu dobrých příležitostí s kvalitním provedením, ale na druhou stranu také hodně nepoctivých záměrů, které můžeme s ledovým klidem nazývat za „Šmejdy“. Jednu takovou praktiku vám dnes popíšu a dejte si na ní sakra velký pozor!

Společnost Klientské centrum 24 s.r.o., pozor!

Málo kdo asi bude znát tuto společnost – Klientské centrum 24 s.r.o. Já ji také neznal, dokud se nezvali oni mě. A musím říct, že fígl a možnost, jak se k vám dostat, je opravdu levný, jednoduchý, ale zároveň nebezpečný, všechno vám detailně popíšu.

Můžete prohlédnout jejich internetové stránky, kde zjistíte, že opravdu nic konkrétního tato společnost nenabízí – web klientskecentrum zde.

Jednání této společnosti považuji za nebezpečné, protože se k vám za prvé vetřou – ohlásí se telefonicky a nabudí důvěru jejich potřeby. Za druhé, tím, jak se představí, vlastně nabudí u vás dojem, že volá vaše společnost, u které máte to, co oni zmiňují v hovoru. A za třetí, pokud se k vám dostanou, mohou v jediný den rozbourat pracně budované smlouvy vámi s vaší společností (banka, pojišťovny) nebo dlouholetou práci vašeho finančního poradce – pokud ho máte. A to všechno tím, že se k vám dostane velmi dobře cvičený člověk na stránku psychologie a prodeje. Ale, má pro vás připravené i dobré produkty? Umí vám je vhodně nastavit? Já říkám že ne, protože ladění třeba životního pojištění trvá roky a mění se s každou změnou u vás. Tyto lidé k vám vtrhnou a mohou obrátit všechno dobře nastavené v úplný chaos, v jediný den! Nehledě na to, že už první fáze jednání této společnosti je podvodem. Viz níže.

Doslovný překlad prvního kontaktu pracovnice této společnosti (volali přímo můj soukromý telefon):

25.11.2022 v 9:18 volá telefonní číslo 730701651. V textu je použitá kurzíva (natočené písmo pro odlišení hovoru, kurzívou je označený hovor operátorky společnosti KC24)

Krupka prosím?! -Dobrý den, tady XyX, volám z Klientského centra, máte chvilku na krátký monitorovaný hovor? -Co potřebujete? -Jak jsem řekla, volám z Klientského centra ohledně kontroly vašich smluv, které tady máte, ještě krátké ověření poprosím, bylo vám už 50? -No to rozhodně ne! -Tak to je v pořádku, já vidím, že se vám tady blíží povinné ručení ke konci, máte tady ještě další smlouvy, chtěli bychom u vás provést kontrolu těchto smluv, máte čas… -Počkejte, kdo že to volá? -Klientské centrum 24. -A to je co prosím? -My spravujeme smlouvy o pojištění. -Já ale u vás žádnou smlouvu nemám! Kde jste na mě vzali číslo? -eeeeeeeeeeee, počkejte, mluvím eeee s panem Petrem Smolkou? -Ne! -v telefonu: tu tu tu tu… Zpět se na telefonní číslo nedá dovolat a žádosti o výmaz mých dat z jejich „systému“ dosud nebylo vyhověno.

Jak jsem slíbil, všechno popíšu a vysvětlím, proč je to problém, nebo co se v tu chvíli děje u toho, komu se dovolali. Nutno podotknout, že jsou lidé různého typu a s takovým telefonátem se každý umí, či neumí vypořádat. Já říkám, na tyto hovory nereagujte a pokud neumíte si tyto šmejdy „povodit“, zavěste, prospějete zejména sami sobě. Proč? Minimálně se vyhnete patáliím, jak vypovědět něco, co nepotřebujete, nebo v horším případě nárokovat něco z něčeho uzavřeného a vámi řádně placeného, ale vlastně nárok na to nemáte, nebo byste měli jinde daleko lepší.

Vaše společnost (banka, pojišťovna) vám jen tak volat nebude.

A už vůbec, aby k vám někoho posílali. Od toho mají tyto instituce své pobočky, nebo call centra (telefonní centra), kam si zavoláte vy s nějakým požadavkem. To, že vám volá nějaká společnost, příhodně se nazývající „Klientské centrum“, má u volaného vzbuzovat pouze obrovskou důvěru, že mu volá pracovník z „jeho“ banky, nebo pojišťovny. Ve skutečnosti je cílem k vám dostat terénního pracovníka, který by u vás zrušil co jde a podepsal s vámi maximum nového, protože z toho plynou provize pro společnost, která obchod dohodla a také výplata pro obchodníka, který s vámi podepsal tyto smlouvy. Pamatujte, že žádný solidní obchodník nevolá jen tak a nezkouší štěstí obchodu na náhodně volané čísla. Každý solidní obchodník má totiž vlastní síť klientů, která se rozšiřuje zejména kladným doporučením.

Vaše společnost (banka, pojišťovna) vás nebude ověřovat věkem.

Další krátká možnost, jak nabudit u volaného pocit, že je všechno v pořádku a ten, kdo volá, čte „z jeho karty“ hned na monitoru. Připomenutí hovoru: …krátké ověření poprosím, bylo vám už 50? Tady je vlastně úplně jedno, jestli řeknete ano, či ne. Pokaždé je odpověď na toto „krátké ověření“, že to je v pořádku. Opět to má u nás vzbudit dojem, že ten, kdo volá, o mě ví všechno a vlastně tak už nemusím nic skrývat. Chyba. Na toto si dávejte opravdu pozor. Prozradíte-li o trochu více, cvičený operátor to umí hned použít „proti vám“ a pokud domluví u vás schůzku, tyto informace bude mít i člověk, který se k vám chystá na návštěvu! A to jsou hned pomyslné náboje do jeho útoku na váš podpis jakékoliv smlouvy. Pokud vás bude chtít ověřit vaše instituce, většinou vám řekne první část například rodného čísla a vy ji musíte dokončit, zároveň ověří vaší trvalou adresu. Nikdy to není ověření typu bylo vám už 50…

Monitorované hovory

Vzpomeňte, co jsem Vám prozradil v předchozím odstavci, Rozhodně nikdy neříkejte své úplné osobní údaje někomu jen tak do telefonu, pokud vám volá cizí číslo. Ono zmínka o monitorovaném hovoru má dva pilíře. První pilíř je opět nabudit u volaného pocit, že volá společnost, u které je všechno v pořádku a já mohu hovořit, doslova „aha, nic mi nehrozí“. Druhý pilíř je opravdu uchovávání záznamů pro jakýkoliv pozdější účel. U tohoto typu hovoru pochybuji, že tato společnost, která, jak tvrdím nemá za svým podnikáním nic pozitivního, volá buď na čísla z nějaké koupené databáze, nebo dokonce na náhodu, bude hovor monitorovat. Ve svých „šmějdských“ praktikách by si šila bič akorát proti sobě..

Krátce zmíní nějaký produkt

Další takový hezký nástroj, jak u mě vyvolat pocit, že o mě ví hodně, respektive pocit, že moje povinné ručení je u konce a co kdyby náhodou opravdu skončilo. Bude jezdit auto nepojištěné? Hloupost.

Jednak pravděpodobnost, jak trefit volaného, že má opravdu povinné ručení není opravdu nízká, kolik lidí má dnes auto..? A taky, kdybych náhodou řekl, že povinné ručení nemám, hned se hovor může obrátit tam, že ho vlastně potřebuji a hned je to prostor, ve kterém operátor může dohodnout schůzku. Ano, říkáte si, co když ale povinné ručení opravdu nepotřebuji? Hovor může sklouznout do potřeby jakéhokoliv pojištění, ale nejlepší pro operátora je, když už se delší dobu baví s vámi, že vlastně ani nezmíníte, že povinné ručení nemáte, neb nevlastníte auto. O to operátorovi nejde. Jde mu jen o jediné – za každou cenu sjednat schůzku.

Abych se vrátil konkrétně k tomu povinnému ručení – to pokračuje dále, dokud ho vy nevypovíte. A tak fungují všechny pojistky, kromě těch životních, které končí svoji platnost většinou, když dovršíte vysokého věku – to je ale vše součástí smlouvy. A v každém případě vás pojišťovna vždy vyzývá dopisem, opět připomínám, nikdy nebude takhle volat.

Podvodníci?

To lze zjistit vcelku rychle, defacto už z prvního pohledu přepsaného hovoru. Já osobně jsem si v hovoru nebyl volajícím jistý už od samého počátku, protože na své finance využívám dlouhodobě služeb finančního poradce, kterého znám a který je k tomuto zaměření studovaný a já v něm mám plnou důvěru. Nečekal jsem, že by mě někdo oslovil, protože pokud je něco potřeba, kontaktuje mě finanční poradce sám.

Že se jedná o podvodné jednání jsem zjistil tak, že vlastně volají pravděpodobně na náhodná čísla. Nevědí komu volají a to ani tehdy, když jsem se jim v úvodu hovoru představil. Ve chvíli, kdy operátorka zjistila, že jsem celý záměr prokoukl a schůzku se mnou určitě nesjedná, znejistila ona. A to poměrně dost. A aby záměr zamaskovala, poměrně dlouho ji v hovoru trvalo vymyslet, jak vše zamete „pod koberec“. Po chvíli přemýšlení nadhodila, zda se dovolala jakému si Petru Smolkovi, načež jsem se ohradil že ne a bez jakékoliv omluvy, či rozloučení, operátorka zavěsila.

Pamatujte, buďte pořád ostražití! 5 bodů, jak jednat

  1. Pokud volá neznámé číslo, opravdu poslouchejte, kdo volá. A pokud jste neslyšeli, nebo nerozuměli, nechte si od volajícího toto zopakovat.
  2. Pokud vás volající vyzývá k poskytnutí osobních údajů k vašemu ověření, pečlivě zvažte, jakým způsobem tyto osobní údaje volající vymáhá. Pokud vás zná, vždy nějaký osobní údaj přečte a k ověření, že mluví s tím, s kým mluvit chce, stačí pouze doplnění osobních údajů.
  3. Nikdy neposkytujte telefonicky kompletní osobní údaje cizí osobě, pokud nic nepotřebujete, neobjednáváte, neměníte či nerušíte. Vždy je podezřelé, když vám volá někdo jen tak – z ničeho nic.
  4. Pokud si nejste jistý tím, kdo volá, zavěste. Je to nejideálnější řešení. V konečném důsledku ušetříte čas a možná i peníze.
  5. Pokud se vám nepodařilo zrealizovat některý z vyjmenovaných bodů, řekněte tuto událost své blízké osobě. Vždy je prostor k jednání, či zjednání nápravy. To platí i v případě, pokud jste měli doma nezvaného hosta a smluvně jste se k něčemu zavázali – podepsali. Svěřte se i v případě, že vám prostě někdo neznámý volal a chtěl něco, co nepotřebujete, nebo něco nabízel. Mnohdy stačí pouze zmínka na správném místě, správnému člověku, podaří se spojit více osob takto podvedených a v takovém případě už je na místě například trestní oznámení pro podezření z podvodu, nebo již na uskutečněný podvod.

Šmejdů je, bohužel, celá řada a vyznat se v jejich technikách a taktikách je opravdu složité. Tito lidé jsou na to školení a mnohdy týdny trénovaní, aby zvládli různé situace. Nenechte se zmást, stůjte pevnou vůlí za tím, že nic nechcete, nepotřebujete a kdyby náhodou ano, víte, kde si o to máte říct, kam si dojít, případně, kam si zavolat.

Pokud si nebudete jistí, otočit s dotazem se můžete i na nás!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *